מדעי המחשב והנדסת תוכנה

מטרת הלימודים 

להכיר מושגי יסוד במדעי המחשב. וכן את עקרונות המבנה של מערכות ממוחשבות. התוכנית מקנה ללומדים יכולת חשיבה אלגוריתמית, מיומנות לניתוח ופתרון אלגוריתמי של בעיות, וכן מושגי יסוד בתכנון מערכות ממחושבות. ניתן לאפיין את מדעי המחשב כמעין שפה המשמשת לתיאור פורמלי של תהליכים לייצוג ידע ולפתרון בעיות. הלימודים משלבים גם מרכיב מערכתי, הבא לידי ביטוי בכתיבת תוכניות מחשב. הלומדים ברמה מוגברת, עוסקים גם בעיצוב מערכות תוכנה. בסיום לימודיהם, זכאים התלמידים לתעודת בגרות וכן לתעודת טכנולוגית. מומלץ שתלמידי הרמה המוגברת, גם ילמדו מתמטיקה ברמה מוגברת (5 יח"ל) 

תכנית הלימודים 

בכיתה י': פרויקט בנושא מבוא למערכות מידע, בהיקף 30% מהציון הסופי.

יסודות מדעי המחשב: אלגוריתמיקה ותכנות בשפת C.

בכיתה י"א: מבנה נתונים, ארגון המחשב ושפת סף.

בכיתה י"ב: הנדסת תוכנה – תכנון ותכנות מערכות.  

תלמידים שעמדו בהצלחה בבחינת הבגרות בכיתה י"א ימשיכו בי"ב ללמוד בנוסף גם במסלול הנדסת תוכנה, הכולל עבודת גמר בהיקף 5 יח"ל נוספות – ר' להלן: 

מסלול הנדסת תוכנה 

מסלול זה מכשיר את הבוגרים לפרדיגמות חשיבה מערכתיות ויכולת יישום של אלגוריתמים ומערכות מורכבות, בעולם של טכנולוגיה עילית (היי-טק). מגוון המקצועות הנלמדים במגמה, משקף את התפתחות מדעי המחשב, שפות התיכנות השונות והחידושים הטכנולוגיים בתחום הנדסת תוכנה, מיקרו מחשבים, תקשורת נתונים, אינטרנט ונושאים חברים הקשורים לטכנולוגיות של שנות האלפיים. בכדי לקבל תעודת בגרות טכנולוגית, נדרש לבחור קבוצה אחת מבין קבוצת המקצועות הבאים: 

קבוצת מקצועות הבחינה בבחירה א' (מקצוע מבוא): פיזיקה, כימיה או ביולוגיה. 

קבצת מקצועות הבחינה בבחירה ב' (מקצוע מוביל): מדעי המחשב 5 יח"ל. 

קבוצת מקצועות הבחינה בבחירה ג' (מקצוע התמחות): תכנון ותכנות מערכות. 

תנאי סף לקבלה 

ציון שנתי של 80 לפחות במתמטיקה (4 יח"ל). 

אתר המינהל למדע וטכנולוגיה – מדעי המחשב והנדסת תוכנה: 

http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/MadaTech/csit